21 juli 2009

Lyckorus


Vad är konst?
Jag bryr mig ärligt talat ganska lite om andras definitioner, för mig är konst ett kreativt verk. Konst är något som någon har lagt ner sina känslor i, och därför blir konsten ytterst personlig. Vad jag tycker om behöver inte du tycka om. Allt ligger, som man så fint säger, i betraktarens ögon.

Jag nämnde i ett tidigare inlägg att jag pysslade med en överraskning till min man. Egentligen var den inte bara till min man, utan till oss båda. Något personligt, något som tar oss tillbaka till en underbar stund av livet.

Med vit, blå och svart färg, bladsilver och stämplar har jag, med hjälp av lite kreativitet, skapat en tavla. Om det är konst? Ja, för mig är det det.

Texten som är stämplad på tavlan är en vers ur låten Lyckorus, av Elin Sigvardsson, som spelades på vårt bröllop.

och det är alltid samma känsla, även att vi förändras
vi lyser starkt och klart fast tiden borde satt sina spår
och om vi någon gång gråter så möts vi alltid åter
i lyckorus och det är därför jag älskar dig

12 kommentarer:

Lotta sa...

Åh,så underbart vackert,vilken tavla.Den måste du vara stolt över,att både äga,ha designat och ha tillverkat.Din man måste vara både stolt och glad som fått den.Ha en underbar dag.kramisar Lotta

millandante sa...

Så fint!!!!! Det här ÄR konst!!
Kram

HUSnrNIO sa...

Så fin tavla. Är läckert att stämpla på canvas och helt klart fint att hänga på väggen om den blir så bra som din:)

et kjært hjem sa...

Så flink du er, kjempfint bilde du har laget! Så koselig at teksten ble brukt i bryllupet deres!

Rosa sa...

Så flink du er til å skape vakre ting, og til å gjere det vakkert rundt deg.

Nydeleg dikt!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Det är väl konst om nåt!!!!!!!!
så vacker o sååå personlig!!
fin gest till din man...så vackert att ha hängades på väggen o bli påmind om sin vackra dag!!
STOR KRAM MILLAN

Fröken Fräken sa...

Jättefin! Och eftersom jag stämplat mig en tavla på liknande sätt så vet jag också vilken tid och kraft det tar innan man är klar... så vilket jobb du har lagt ned! Konst för mig är det som är vackert och/eller berör mig på ett positivt sätt - det är allt jag behöver veta! :-)

Mjuka sa...

Så söt tavla!! Jag sitter också och funderar på en stämpeltavla, men har inte än kommit på sång/dikt som jag vill stämpla.
kram Malin

Lilla Blanka sa...

Hej Jill!

Du har så rätt i det du säger om konst! Och jag tycker du har lyckats skapa egen konst, personlig och vacker och med ett känslomässigt värde, härligt!

Kram
Mia

Pysselprinsessan sa...

Superfint! Och vilken fin text! Absolut konst rycker jag! :)
Kramar

Lissen sa...

Oh min vän, vilken fin vers!
När ni ser på tavlan, så blir nog känslorna varma! Även om det blir åskväder i ett förhållande ibland.

Konst är personligt, men ens egen känsla är viktigast om vad som är "fint".
Ha det så gott! Kram

nbde2020 sa...

TAG Heuer Monaco 1989–1999 Limited Edition
TAG Heuer presenterade den tredje av de fem Monaco -klockorna i begränsad upplaga, utformade för att fira 50 -årsjubileet för den ikoniska modellen. Efter lanseringen av den första klockan (1970 -upplagan), presenterad under Monaco Formula 1 Grand Prix och den andra klockan (upplagan 1980), som presenterades i Le Mans, är replica rolex designen av den tredje modellen inspirerad av 90 -talet. Med en subtil industriell estetik, som perfekt återspeglar den enkla urbana stil som kännetecknar detta ikoniska årtionde, presenterar denna samlarmodell en kombination av blå och silverfärgade toner med röda element som ger dynamik.