10 augusti 2009

Du är vacker


Det behöver inte alltid vara komplicerat. Många gånger är det det enkla som är det bästa alternativet. Tre små ord kan betyda mer än långa dikter. Och det är inte alltid det måste finnas en djuptgående betydelse, något enkelt som får en att le lite kan räcka minst lika långt.

Under min studietid delade jag en tid lägenhet med en väninna. När vi flyttade in satt det på spegeln i badrummet en liten klisterlapp med texten Du är vacker. Fantasin kanske kan lämna förslag på vem som hade satt upp den, och av vilken anledning. Vi lät den iallafall sitta kvar, en liten påminnelse som resulterade i ett leende varje gång man tittade sig själv i spegeln alltför tidigt på morgonen.

Nu är det länge sedan jag borstade tänderna i just det badrummet, men orden försöker jag fortfarande att upprepa för mig själv. I vårt sovrum hänger en hjärtformad krans, som nu har prytts med en liten lapp. Och även om det nu är jag som har hängt dit den får den mig fortfarande att le, något som kanske behövs ibland när man står där framför spegeln och inte är riktigt nöjd. Så kom ihåg, hur risigt det än känns...

...du är vacker!

9 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Jo.. det har jag många gånger tänkt. Att egentligen skulle man på spegeln sätta upp ett mer positivt och livsbejakande budskap som man blir påmind om. Istället för att stå där och granska sig kritiskt.. Och kransen var jättevacker också!

Rosa sa...

Eit fint innlegg, Jill! Vakre ord og vakker krans i all sin enkelheit!

Hanna sa...

vackert hjärta.
Hanna

StrandviksVillan sa...

Fint inlägg och bilder!
Såna hjärtan har jag gjort några gånger, men nu ska jag nog ta och skriva den texten på något också :)
A-C

Unknown sa...

Det är bra att ha positiva ord på spegeln. Det har jag oxå haft. Undrar just vart den lappen tagit vägen... Jag är i harmoni med mig själv stod det på den. hm.. behöver sätta upp en ny.
Fin blogg du har :)
Kram Maria

promenader på landet sa...

Visst är det så att det enkla ofta är det vackra! Kram Maria

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej Jill!! Du är vacker!!!

fina ord o vackert hjärta!!!
Men oj sååå jag missat!!!
Härlig limeglass..vackra klostertuiner! Söt lavendelpåse!!!!
Och alltids såå vackra kort!!!
Ha det gott vännen!!!
kram Millemamsen♥

et kjært hjem sa...

Så koselig innlegg, en vakker krans og lapp :)

Mjuka sa...

Så bra och så sant!
Kram Malin