19 maj 2010

OMKLÄDDA STOLSITSAR

Stolarna vid matbordet har fått ny klädsel. Eller jag kanske ska vara ärlig. Två av stolarna vid matbordet har fått ny klädsel. De andra två väntar fortfarande på denna enkla förnyelse.

Inspirerad av Annika, som tidigare i år visade hur hon klätt om stolsitsar med handukar från H&M Home, skred jag till verket och beställde hem 4 handukar. Jag var dock inte ensam om att vilja ha just dessa, så jag har faktiskt fått vänta i en halv evighet på mitt paket.
Jag har varit medvetet slarvig, så texten är betydligt mer sned en rak. Dessutom är handuken större än själva sitsen, så alla fyra sistar kommer att skilja sig ifrån varandra, med olika delar av trycket synligt.

För övrigt sitter jag och funderar på vad jag ska mig till denna kväll. Sprayfärgen är slut, vilket gör att mina måleriprojekt är tillfälligt nerlagda. Ska jag då sy ett par kuddfodral eller tillverka små skyltar i lera?

Av JiLl frÅn eTt av 4 ruM.

16 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Vad snyggt det blev med handdukarna som stolsöverdrag! Riktigt lyckat.
Ha en skön kväll! Kram Kicki

Mitt hvite hus sa...

Så fint det ble.. gjør vel ingenting om dete r litt skjevt ..bare sjarmerende de..'''

håper du finner på noe moro i kveld.

Klem Kerstin

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Men, så snyggt! Gillade verkligen tyget.

Therese sa...

Åh detta blev så snyggt! Har själv kuddar med detta tryck som jag är så glad i :-) Kram

Rosa sa...

Oh, så kult!! Men når du skriv handdukar... då er det ikkje slike i frottè, eller hur?

Minner meg om at eg har ein plan om å male om nokre gamle kjøkkenstolar :)

God kveld, Jill!

LissenTo sa...

Blir ju jättesnyggt Jill, nu har du gett mej en ide. Ska så småningom klä om 4 stolar jag också.

Målar, fix<ar och har fullt upp, håller just nu på att stryka nya gardiner, men fållband måste köpas imorgon.

Norges nationaldag, är ju häftigare än våran. Så jag förstår att du hade det trevligt!
Ha en skön helg. Kram Lissen

House number 15 sa...

Vilken rolig idé!! Vad snyggt det blev!! Vad är det för småskyltar du gör? Nyfiken...

Ha det gott!
Kram C

Christine Louise sa...

Så utrolog flott det ble :)

Flinke deg..

Klem

Systrarna Hjertén sa...

Nu satte du griller i huvudet på mig...

Frida till Frida:
-Dags att klä om köksstolarna?
-Det ÄR dags att klä om köksstolarna!!

Mvh
Frida

Vikeskärs hem och vardag sa...

Nämen, det blev ju skitbra hihi. Snyggt att sätta det på snedden.
Hoppas värmen är hos dig med för här känns det som man är i tropikerna haha.
Kram

[ c o y o t e ] sa...

Hej Jill!! Vad fyndiga ni är! Det blev ju döläckert!! Har en sådan kudde.. Men jag har inga stolar att klä..

Ha en fin dag!!

♥Mia

junhe sa...

slank in hit på ett bananskal *hihi* gillar verkligen vad du gjort med stolarna =) ska bli kul att se vad du hittar på härnäst
ha dt gott/ JUNHE

Katta sa...

Men vilken bra ide! Supersnyggt blev det med. Tycker det är roligt att H&m börjat med inredning med´. Kram Katta

Fröken Fräken sa...

Jag tycker att du gjorde helt rätt som la tyget lite på snedden! Snyggt! Jag känner nu "pressen" att ta tag i mina stolsdynor på mina spraymålade stolar, jag är bara lite orolig för vad jag ska mötas av när jag sprättar bort det gamla tyget...

Här borde jag städa innan jag tar tag i nya projekt, meeeen....

Anonym sa...

oj vad snyggt! har ju faktiskt den handduken, men skulle aldrig komma på det du gjort! skitsnyggt!

Kram pernilla

StrandviksVillan sa...

Superidé!!!
Verkligen jättesnyggt, jag har också tänkt beställa antingen dom där handdukarna eller en kudde, men det blir visst aldrig av...

Ska komma ihåg det här tipset :)