23 april 2011

PÅSKFÄRGER

Jag måste nog erkänna att jag är smått ambivalent. För även om jag planerat att använda mestadels svart, vitt och grått, tillsammans med lite gult, i påskdekorationerna så kan jag inte, när jag är mitt upp i det, låta bli att ta in fler färger. Därför hittar man en liten hörna där orange och lila dominerar, och om nån dag eller så får jag nog visa er min turkosa och rosa hörna.

Orange är för övrigt en färg jag har väldigt svårt för, den är lite för stark för att kännas helt harmonisk hemma hos oss. Men dessa tulpaner, men svaga lila sträck i sig, var himla snygga. Tillsammans med lila tulpaner och ljusgula narcisser blev det en vacker bukett. 
I den vita keramikkronan ligger marsipanägg från Anton Berg. Perfekt färgmatchade till blommorna och dessutom riktigt goda.

Vad föredrar ni att använda för färger till påskdekorationerna?

9 kommentarer:

Ullis sa...

Jag har också lite svårt för orange, men kan inte heller motstå de orangefärgade tulpanerna när jag ser dem i butiken!
Här hemma är det nästan inget påskpyntat alls, bara lite gröna kvistar i en vas, men nästa år... då blir det massa påskpynt! Har fått många pysselförslag här på bloggen!
Ha en fortsatt skön helg!
Ullis

Tina sa...

Ja tack, visa mig gärna ännu mer av ditt fina påskpynt. Så himla fint du gjort!
Jag kollar gärna ditt, då jag inte pyntat så mycket själv i år..njuter så av dina fina bilder!

Kramkram

Linda sa...

Jag har också svårt med orange! Gult tillhör inte heller mina favorit färger, men nu i påsk känns det ändå helt okej.
Kram, Linda

Katta sa...

Tycker det här är en underbar färgskala och är det påsk så är det, lite färgernas högtid. Orange kan vara både svår och "ful" men den kan också vara alldeles underbar. God fortsättning, kram Katta

lugnet sa...

Älskar också svart och vit men tycker det är kul med färg också! Köpte en bukett med rosa och orange rosor och det blev väldigt vårligt! Underbara bilder och fortsatt Glad Påsk!
Kram//Ulrica

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Fantastiska färger och bilder. Här blev det enbart citroner i ett hjärta och ett ägg från Åhléns som påskdekoration. Så inte så mycket färg. :) Kram

Anneli sa...

härliga färger ihop
har också svårt med färger så jag tycker du är riktigt modig i ditt färgval ;-)
kram

Mia sa...

Vackra foton i riktigt härliga färger. Underbart! Trots att jag redan ätit på tok för mycket godis kan jag inte låta bli att bli suktad av skålen med Anton Bergs marsipanägg. Fortsatt trevlig påsk!

Anonym sa...

Åhhh! *suckar hänfört* Vilka underbara färger!