2 april 2012

GRÖNT OCH GULT LAGOM TILL PÅSK

Plötsligt blir jag lite sugen på färger som jag vanligtvis aldrig använder mig av i inredningen här hemma och det lagom till påsk. För när om inte till påsk passar det med soligt gult och fräscht grönt?

De små värmeljusstakarna är egentligen likörglas, som jag tillsammans med en matchande karaff fått av mina föräldrar för nu rätt många år sedan. Jag dricker sällan likör ur dem, så då är det ju bra att det finns andra användningsområden. Det känns nämligen trist att hela tiden låta så söta glas stå undangömda i ett skåp.
Jag pyntar inte speciellt mycket till påsk. Tiden för ägg, kycklingar och harar är väldigt kort, så jag satsar hellre på att skapa härlig vårkänsla med massor av blommor. Men några ting står utplacerade i små påskstilleben. Jag får visa er senare i veckan.

Nu ska jag för sista gången gå igenom vår köksritning, för att se till att ingenting är fel. Imorgon är det nämligen beställningsdax och fram emot sommaren står köksrenovering på schemat här hos oss.

17 kommentarer:

House number 11 sa...

Härliga färger! Underbara glas! Fatet, är det Mateus?
Kram Jenny

Unknown sa...

Jeg liker de grønne toner sammen med de gule.

God Påske til deg :)

Vicky

Tina sa...

Fina färger, visst är det kul med blommor till påsk!

kramar

LissenTo sa...

Åh vilka underbara likörglas,så fina och så fint arragemang du har gjort med blommorna.

Har också handlat flera blommor till påsken.

Aha, är det där du hittar blåsippor,så nära mej. Kanske jag kommer att se dej där, plockandes en liten bukett.

Kram och ha en fin påsk om vi inte "syns" innan dess. // Lissen

Julia sa...

Så vackra bilder! Lugn och fin färgskala!

Petra / Popetotrora sa...

Åh, vad fint det ser ut! Likörglasen är ju som gjorda för att extraknäcka som ljusstakar!

(eddas) sa...

Nydelige de likørglassene,og så kjekt at du får brukt de til telysholdere...
ha en fin påske
klemklem

Marits Hverdagsgleder sa...

Så vakkert! Nydelig farge på dine tulipaner og sammen med de grønne likørglassene/lyktene, var det veldig vårlig og fint. Jeg er som deg, pynter lite til påske.
Ha en fin dag!
Klem

Casa of Mia sa...

Väldigt fint och vilka underbara tulpaner, kram

tinajo sa...

Söta glas - fint att de funkar till ljus också! :-)

Monkan sa...

Åh så fantastiska tulpaner och så fina bilder. Och där med är det bestämt, efter den här inspirationen så måste jag nog påskpynta lite, funderade annars på om man skulle skippa det.

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Härliga färger och vackra bilder. Kul att hitta hit, kram.

Johanna Stålros sa...

Harmoniskt, snyggt och underbart!!! Kram

Elna sa...

Visst är det fint med lite gult och grönt till påsk, jag kör ungefär samma koncept. Likörglasen är väldigt läckra.

Kram

Kia sa...

Glasen var ju jätte fina som ljusstakar!!
Kul med nytt kök. Det står på min önskelista men det är en 100 års plan. : )

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Anna sa...

Så vårigt och fint du gjort det! Spännade med nytt kök! Ska bli roligt och se vad det blir!

Kram

Jenny sa...

Vilka fina ljusstakar, härlig grön färg!

Trevlig påsk!