8 augusti 2012

FÖRÄNDRING SOM FÖRBÄTTRAR


Hur många gånger kan man egentligen visa fram en och samma hörna i vardagsrummet på sin blogg? Jag vet faktiskt inte hur många gånger jag visat fram läsfåtöljen under trappan - blir detta sjunde eller fjortonde gången? Det mesta är det samma som vanligen, men en ny hortensia har iallfall letat sig in i bilderna. 
Hortensia är en spännande blomma med sitt föränderliga beteende, då den ändrar färg efter pH-värdet i jorden (och således vattnet man vattnar med). De flesta hortensior jag köper hem brukar få en del grönt i sig efter ett tag, men denna lila-rosa ton har jag aldrig tidigare fått till. Ni kanske inte tror mig, men den var faktiskt ljust blå när jag köpte den. Den nuvarande färgen tycker jag dock är så vacker att jag absolut inte klagar över förändringen.

18 kommentarer:

Tina sa...

Hur många ggr som helst om du frågar mig, jag kan knappt hålla räkningen. Men jag ser det som en förbättring varje gång, he he...
Hortensior är lustiga, jag bara väntar på att mina ute ska ändra skepnad. Men de håller sig blå än så länge!

kram

Systrarna Hjertén sa...

Haha, de flesta av oss har nog samma problem. Det blir till sist svårt att inte visa samma vinklar i samma rum, man skulle väl behöva ett slott annars...

Mvh
Frida

P.S. Din läshörna är förresten så mysig att jag gärna ser den många, många gånger!

tinajo sa...

Ja, hortensior är kul blommor! :-)

Elna sa...

Jag gillar din läshörna och den ser aldrig likadan ut. Vacker färg på hortensian och jag ser att vi har samma fåtölj och pall *ler*.

Kram
Elna

Ewa`s Galleri sa...

Jättefint i läshörnan
Och hortensians färg var underbar
Ha en skön kväll

Johanna sa...

Jag tröttnar då aldrig på att se din fina läshörna:)

Mina hortensior blir också alltid gröna till slut, lika gröna som bladen nästan, hihi! Men din har ju en fantastiskt fin färg...

Godnatt:)

Kram Johanna

Marits Hverdagsgleder sa...

Det er vel slik med de fleste av oss, at vi blogger om og om igjen i samme kroker og kriker. Det må vi jo gjøre, ellers må vi flytte veldig ofte (hi-hi)... Skal lite til for at det blir endringer i disse krokene, og din Hortensia er nydelig, og lekkert med puten i samme farge. Nydelig trappekrok du har.
Klemmer

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag tycker din hörna i vardagsrummet är så fin så den får du visa hur många gånger som helst=) Hortensia är en häftig blomma och din har en färg som jag aldrig sett tidigare.

Ha en fin dag!
Kram,
Regina

Emma - Från min sida sett sa...

Jag förstår precis vad du menar, men den är så fin, så det är bara kul att se:) Där skulle jag sitta mycket om jag hade den hörnan hemma!

Fin fin blomma, jag köpte en igår:)

Kram Emma

Hanna sa...

så fint du har det där.
kram
Hanna

CreandoPhoto sa...

Hortensian är sannerligen föränderlig. Hos mig är den antingen vacker och levande, halvdöd eller jättedöd. Oftast de två senare alternativen.... :)

Och din hörna tål ju att visas upp om och om igen, så varför inte? Snyggt!

Kramar

Marie maräng sa...

Vilken mysig hörna en sån tål att visas många gånger ;)

Hortensior är en av mina favoriter, men dom brukar inte hålla så länge hos mig vet inte vad jag gör för fel :(

Önskar dig en skön helg!
Kram Marie

Monkan sa...

När det är så här fint så finns det nog ingen gräns hur många gånger man kan visa upp det :) Fast det är kanske gult kort på att göra som jag, samma hörna i två inlägg i rad nästan... Fast det var mer av faktaskäl, då kanske det kan passera :)

Kanske nåt nytt på din fint tv-bänk också? Den får jag aldrig nog av.

Fröken Grön sa...

Men du, den där härliga hörnan kan vi titta på precis hur många gånger som helst!
Fint med hortensian.
Må så gott!
/Anna-Karin

millandante sa...

Det gör verkligen ingenting att du visar denna plats både en och tre och hundra gånger till, jag blir alltid lika inspirerad, du ändrar och gör såå fint. Och fräscht!

Kram

Johanna Stålros sa...

Hihi jag vet vad du menar- så är det nog för de flesta bloggisar;) Fin hörna så det gör väl inget;) Kram Johanna

Kicki sa...

Hejsan
Vad roligt att hitta till Din blogg. Vilken härlig läshörna Du har och underbar hortensia. Kommer gärna tillbaka till Dig//Kicki

Gardenhouse sa...

Vacker är den! Både hörnan och hortensian.
Det var min morfars favorit blomma, så den köpte man ofta till honom.
Ha en fin torsdag,
Sussi